VOORWAARDEN

1. Zichzelf volledig toewijden aan de Onbevlekte Maagd, zich vrijwillig als een volgzaam en edelmoedig instrument in Haar handen plaatsen.
  2. De Wonderdadige Medaille dragen.

MIDDELEN

1. Als het mogelijk is het volgende schietgebed minstens éénmaal per dag bidden: “O Maria, zonder zonde ontvangen, bid voor ons, die onze toevlucht tot u nemen, en voor hen die hun toevlucht niet tot u nemen, in het bijzonder de vrijmetselaars en allen die U zijn toevertrouwd.”
  2. Alle andere geldige en wettige middelen gebruiken voor de bekering en heiliging van de mensen, volgens ieders middelen, in de verschillende staten en omstandigheden van het leven, als de gelegenheden zich voordoen. Bijzonder aanbevolen is echter de verspreiding van de Wonderdadige Medaille.

Wat is de Heilige Catarina van Siena stichting?

De tweede stand van de MI groepeert zich doormiddel van speciale statuten en programma’s. Zij bundelen hun krachten met als doel het sneller en efficiënter bereiken van hun verklaarde doel.”

Deze stand wordt gekarakteriseerd door een verenigde strijd en de organisatie van strijders om een openbaar apostolaat te voeren. De strijders kunnen hun krachten bundelen voor allerlei projecten: hetzij in een parochie, hetzij in een lokale religieuze gemeenschap, of op het niveau van een religieuze orde of congregatie.

Er kunnen ook verenigingen worden gevormd door strijders die dezelfde geestelijke belangen delen, onderverdeeld naar leeftijd of apostolische doelstellingen, enz.

Word ridder van de Onbevlekte

Door uw bijdrage kan de Heilige Catharina van Sienne stichting haar straat-apostolaat blijven uitvoeren.